torsdag 5. februar 2009

Hageåret 2009

Søndag 1. februar innviet jeg årets hagesysler med å så mine første staudefrø noensinne. De står nå ute inntil nordveggen. Oppmuntret av suksessen i fjor sådde jeg Blodbeger fra egen "avling", de står nå til spiring på badegulvet.
I dag, 5. februar fikk jeg div. Lewisiafrø fra Magnar, såpottene er alt på plass ute ved nordveggen. De kommer til å bli fulgt med argusøyne, da jeg har inngangspartiet mot nord.
Mens jeg først var igang, inspirert av et nylig innlegg på Hagegal om skrantende Phaleonopsis, tok jeg en titt på mine, og tre av dem hadde fått overvekt av brune, visne luftrøtter. Barken var grumsete og oppløst. Dermed ble alle tatt ut, skyllet, potter vasket og ned igjen i nytt vekstmedium. Så er det bare å vente å se hva som skjer. Pussig nok har vi vinter her, og har hatt snø siden torsdag. Så spørs det hvor lenge den ligger. Allerede rundt 0 grader, så jeg våget meg ikke på å hive ut gulvteppene til snørens. Blir det mildere i morgen vil de jo bli søkkvåte innen jeg kommer hjem fra jobb. Det har jeg brent meg på før.
Uansett går det nå mot vår, håper jeg. Hørte ihvertfall fuglesang idag :-)

Ingen kommentarer: