torsdag 5. mars 2009

"Sådd" Misteltein

Søndag tok jeg med meg bær fra misteltein ved passering Horten, etter å ha konferert med Lene om rett tidspunk å ta dem på. I dag har jeg lekt fugle og klistret de på greiner av prydeple og rogn. 2 stk på mitt lille prydeple, og 2 stk på hvert av rognetrærne. Alle fikk fin sløyfe av farget garn rundt greina jeg har klistrert dem på. Så blir det bare å vente i spenning.
Barene som AnneG i sin tok med fra Øst-Europa ville ikke spire hos meg, heller ikke hos naboen som fikk noen. Men nå prøver vi igjen, med ferske, selvplukkede bær, som ikke har vært oppbevart mørkt. Spennende å se om det kunne etableres en lite mistelteinkoloni på Kråkerøy.
I kjelleren begynner det å bli varmegrader nok til å kunne vekke overvintrende planter og slå på plantelyset. Det får vente til helgen. Ikke mye vårstemning med å tråkke seg fram i høy snø for å klistre mistelteinbær.

Ingen kommentarer: