lørdag 4. oktober 2008

Første høstarbeid

Lenge siden jeg har skrevet her nå, har problemer med å finne den igjen. For noen dager siden fikk jeg 20 herlige aurikkelsmåplanter fra Konkel, de står foreløpig på trappa, før de skal videre til barnehagen. Været har vært surt og kaldt enda, og jeg måtte bite i det sure eplet og erkjenne at høste ER kommet. For et par uker siden kjøpte jeg 4 sekker kugjødsel i på Växtriket i Strömstad, og i går supplerte jeg med 4 sekker Plantasjen hagejord. Alt var tiltenkt høststellet av rosene. Men mine roser har en tendens til å sveve med podepunktet i friluft, så idag dro jeg til Plantasjen og kjøpte 8 sekker til. Og nå har jeg fått luket, fylt på godt med jord og toppet med kukompost i nesten alle rosebedene. Bare 2 står igjen, da orket ikke ryggen min mer. Videre fikk jeg sett over perargoniene på terrassen, renset og flyttet de minste og fikk flyttet de inntil veggen, og de store urnene satt under verandataket på forsiden av huset. Så får de tørke opp litt før de går til vinteropphold i kjelleren. Håper på fortsatt noen oppholdsdager, slik at jeg blir ferdig med å rydde opp ute. Alltid er jeg for sent ute fordi jeg har problemer med å innse at sommeren difinitivt er over for denne gang :-(

Ingen kommentarer: